Wednesday, 11 January 2012

Selamatkan Presiden! Serampang Dua Mata: Hassan Ali dilanyak, Presiden Yang Kena.

ANAK PIPIT SEKADAR COPY & PASTE JER ARTIKAL NI DARI 
http://selamatkan-pas.blogspot.com/2012/01/selamatkan-presiden-serampang-dua-mata.html
"Tiada tanda DRHA akan balik"


Setelah Dr. Hassan Ali dilanyak selumai-lumainya, kini giliran Presiden pula untuk diheret sekali. Lihatlah peranan parasit yang bertugas di Malaysiakini di dalam artikel: "Jalan buntu bagi Hasan kembali pada PAS" yang memetik laporan Penarik Beca, si pelapik batu di bawah dahi ketika solat yang menyebut: "Apa-apa pun, bak kata Orang Putih, untuk berlaku adil kepada Abdul Hadi, difahamkan majoriti ahli mesyuarat mahukan Dr Hasan digantung antara enam hingga 15 bulan. Tetapi, Presiden PAS itu sendiri yang menekankan supaya Dr Hasan dipecat. Kalau ada pembetulan kepada maklumat itu, saya akan siarkan."


Seperti yang pernah saya sebutkan, sememangnya Dr.Hassan Ali ada kelemahan sebagaimana semua orang ada kelemahan. Tetapi kelemahan ini dijadikan 'target point' untuk melanyaknya selumat-lumatnya. Sebab itu di dalam Malaysiakini kita dapat melihat antara poin besar yang diketengahkan ialah pemecatan itu berlaku disebabkan oleh Presiden walhal majoriti besar mesyuarat AJK Pusat tidak bersetuju, bahkan mereka berpandangan cukup dengan digantung sahaja. Tetapi keputusan dilihat sebagai veto daripada Presiden.

Apapun, tulisan Malaysiakini, penarik beca dan cakap-cakap bawahan sudah mula menalakan muncung senjata mereka kepada Presiden. Inilah masa terbaik bagi parasit untuk menconteng imej Presiden. Lanyak Dr. Hassan, kenakan Presiden.


 (Lidah Parasit: bakaq syiah )







APA SEBENARNYA BERLAKU? 
Versi yang diceritakan oleh Penarik Beca adalah versi separtuh daripada full version (versi penuh). Saya melihat, Presiden diperangkap dengan bijak oleh golongan Parasit ini sehinggakan Presiden membuat keputusan memecat DrHA.

Bagaimana Presiden diperangkap adalah sesuatu yang sebenarnya menjadikan saya menarik balik artikel saya bertajuk: "Hassan Ali DiPecat: Semua Ahli Mestilah Akur - Parasit berpesta."Sukar dan panjang untuk menceritakan Presiden yang memutuskan untuk memecat Dr. Hassan dan perangkap Parasit disebalik itu. Justeru itu saya hanya monitor sahaja perkembangan blogger-blogger parasit khususnya Penarik Beca dan Tulang Besi. Tetapi apabila saya melihat isu ini cuba dibawa ke padang awam melalui ulasan di Malaysiakini, maka saya rasa penting untuk saya ceritakan hakikat di sebalik itu yang tidak diceritakan oleh feeders (parasit penyalur maklumat kepada blogger dan media).

Sebenarnya, usul pemecatan ini awalnya di bawa oleh Salahuddin Ayub, antara runner yang menjayakan projek ini. Pada awal paginya berlaku pertemuan 8 mata (4 orang) antara beliau, Tuan Guru Mursyidul Am, Tuan Guru Presiden dan seorang lagi yang saya rasa tak mahu menyebut dahulu namanya. Pertemuan itu dibuat di tingkat 5, bilik besar bersetentang dengan 3 bilik naib-naib Presiden. Dari sini, Tuan Guru Mursyidul Am dan Presiden diyakinkan bahawa tiada jalan lain melainkan DrHA mesti dipecat berdasarkan Fasal 82(9) yang membuka ruang kepada pemecatan Dr. Hassan.

Daripada briefing ini yang menjadikan kedua-dua Tuan Guru ini merasakan DrHA perlu dipecat, tiada tolak ansur. Dalam mesyuarat tersebut, ramai parasit berlakon konon-kononnya mereka tak bersetuju dengan cadangan Salahudin. Apabila hampir kesemuanya sepakat untuk menggantungkan DrHA, Presiden membacakan satu persatu Fasal 82(9) dan akhirnya Presiden menyuarakan 'pandangan' untuk DrHA dipecat (bersetuju usul Salahuddin Ayub).

Akhirnya semua terdiam dengan 'pandangan' yang kelihatan tegas ini sehingga Ustaz Abu Bakar Cik bertakbir kecil. Beliau bertakbir kecil bukan kerana menyokong tetapi terkasima melihat Presiden bertegas dengan golongan Parasit yang zahirnya kelihatan mahu menggantung, bukan memecat. Akhirnya tanpa disedari, semua kena 'trap' kerana golongan parasit mengambil pendekatan itu bagi memperlihatkan mereka 'bersih' dan Presidenlah orang yang bertanggungjawab memecat, bukan mereka. Ini adalah Plan A mereka.

TG yang dicintai akan jadi mangsa selanjutnya
Menurut 'perisik' dalaman saya yang menjadi geng di dalam team Parasit, jika plan A ini gagal, maka plan B akan berjalan. Plan B ialah, jika the worst case scenario berlaku, iaitu ramai di dalam AJK Pusat tidak menyokong pandangan Presiden untuk memecat, maka mereka akan menukar 'mode' mesyuarat dengan menimbulkan evidence-evidence / bukti-bukti yang boleh menyokong usul Salahuddin, dan undian selepasnya semua parasit dan tunggangan parasit akan menyokong usul pemecatan, bukan penggantungan. Apabila mereka menyokong usul pemecatan, maka mereka boleh menang kerana bilangan parasit dan tunggangan mereka adalah majoriti.

Bila Plan A berjaya, ia boleh membawa kepada tembakan, asakan dan hentaman DrHA terhadap Presiden akan berlaku apabila beliau mengetahui Presiden mengepalai pemecatan itu. Itulah sikap agreesif DrHA yang mereka nanti-nantikan. Jika sekarang, DrHA banyak menembak, menghentam dan mengutuk Dato Seri Anwar Ibrahim, maka dengan tersebarnya berita Presiden mengepalai pemecata mudah-mudahan DrHA akan menalakan machine-gunnya kepada Presiden.

Apabila semua AJK anti parasit terkasima, semua AJK parasit dan tunggangan mereka melihat Plan A berjalan baik dan tidak perlu kepada Plan B dan Presiden serta Mursyidul Am (kehadiran pada waktu itu atas nama PJ Kelantan) melihat semua terdiam dengan anggapan bahawa semua bersetuju dengan pandangan Presiden, akhirnya mesyuarat memutuskan pemecatan DrHA secara rasminya.

Itulah liciknya parasit.

Pada peringkat awal, sekalipun saya tahu penglibatan YB Salahuddin dengan kumpulan Parasit ini seperti memberikan sumbangan wang dan dana peribadi kepada missionarry Parasit seperti Zainul faqar dan lain-lain ketika melakukan 'black job'. Saya langung tidak berhasrat untuk melibatkan nama YB Salahuddin dalam mana-mana episod penulisan saya yagn lepas, yang terkini dan yang akan datang memandangkan beliau tidak mempublickan sifat parasitnya, tidak sebagaimana Dr. Zul yang terlalu lantang menolakan pendekatan negara Islam, hudud dan sebagainya, pendekatan YB Dr. Mujahid yang lantang memburukkan imej PAS melalui bukunya "menuju PAS baru" serta fikrah "tak perlu ulama yang memimpin" dan sebagainya.
Sekalipun saya mempunyai maklumat dan bukti penglibatan YB Salahuddin, tetapi saya masih reserve untuk mengkategorikannya sebagai parasit sekalipun indicator sebanyak 75% dia terlibat dengan aktiviti parasit. Kebarangkalian beliau berbuat demikian kerana menjaga survival politiknya atau dia bersifat opportunist atau dia sendiri ditunggang tanpa disedari atau beberapa takwilan yang lain. Kebarangkalian ini menjadikan saya masih 'reserve' untuk mengkategorikan demikian. Jika saya masih 'reserve', anda semua juga mesti 'reserve'.

Nota: Sekali lagi parasit dalaman menyalurkan maklumat mesyuarat kepada Penarik Beca. Siapa dia? Saya tahu tapi anda tak tahu. :D.


71 comments:

alina said...
saya antara yg awal komen di post yang tuan delete dalam isu pemecatan dr. hassan ali.

sekali lg saya tertanya-tanya kenapa tugas memecat ahli parti tidak diberikan kepada Majlis Syura Ulama'? memecat ini seolah2 kita membiarkan saudara sejemaah dimakan oleh serigala di luar sana.

perbincangan antara alim ulama' adalah yang adil kerana mereka dekat dengan Allah dan Rasul berbanding majoriti AJK PAS Pusat yang mempunyai pelbagai fikrah dan ideologi.

harap ada penjelasan
Anonymous said...
salahuddin ni saya kenal. MMg dia jenis yg terpaksa jaga survival politik. kena ingat dia bertanding di kawasan mana dan siapa YDP kawasan tu. Dan dia juga menang undi tetringgi hasil kerja keras parasit2 ni. Kira makan budi la.

tapi kalau mujahid, dzul, kalid samad, mariah n saari, tu mmg terang2 puak parasit yg menggunakan title profesional mereka untuk mengumpan undi dr org pas tulen. ramai tertipu.

Sbb tu muktamar akan dtg, nama2 ni kita kena singkir dan ganti dgn ulama. Salahudin kita boleh kekal tp YDP parlimen dia saya cadangkan jangan.

Ahli pas yg berpegang kepada kepimpinan ulama mesti bersungguh untuk selamatkan pas dr cengkaman puak2 ni. Kena pastikan nama2 ni jgn diangkat dan pastikan ahli pas tau citer sebenar.

Kita nak jauhkan pas dr umno tp jgn sampai masuk ke cengkaman pkr n irc

-bung-
BerubahlahSekarang said...
W'salam. Saudari Alina, itulah yang sedihnya. Peruntukan perlembagaan yang diluluskan muktamar dah ditetapkan macam tu.

Apapun, nyahkan parasit2 dan tunggangan mereka daripada AJK Pusat dan Kawasan2. Kalau mereka berkusa, mereka boleh ubah Perlembagaan Parti.

Ingat, mereka telah mengundi pada tahun 2006, kalau tak silap dalam mesyuarat pusat bulan 6 @ 8, bahawa ahli majlis syura tidak semestinya ulama. Usul ini hanya disokong oleh 11 orang AJK, jadi akhirnya gagal.
Anonymous said...
alina, sebab tu namanya GRAND DSIGN.
Perancangan parasit ni ialah nak capai matlamat mereka.
Prosedur dan tatacara tu belakang kira
-bung-
Anonymous said...
Parasit ni nak apa sebenarnya.... wahai tuan blog cuba dedahkan sekali... cara mereka masuk menakluki umno ada tak? agak geram ni. Yang pi kacau PAS apasal... Tak paham betullah mereka ni. PAS ada prinsip. saya harap kenal pasti orang-orang ni dedahkan terus namanya. Teringat Sabda Nabi SAW pada munafik "Apa kata musuh kalau kita bunuh mereka, iaitu Rasulullah SAW membunuh sahabatnya sendiri". lebih kurang dah berlaku macam.. "apa kata orang umno, pas pecat kawan/sahabat/pejuangnya dahulu". Puak munafik terus gembira. Saya cukup sedih. Takutkanlah Allah dan Bertaubatlah
Anonymous said...
Kenapa pimpinan tertinggi tidak memberi apa2 respon tentang pendedahan ini? Atau sudah ada?
BerubahlahSekarang said...
Anonymous 14:35, jawapan kepada persoalan anda telah dijawab oleh anonymous 1433.
Anonymous said...
aaaaahhhhhh !!! kenape jadi macamni ??!

ahli Majlis Syura Ulama' x tau ke tentang parasit2 ni?

TGNA & TGHH x tau ke parasit ada dalam ajk PAS Pusat ?
BerubahlahSekarang said...
Aku tahu sama ada diorang tahu atau tidak. Tapi aku tak nak share sebab itu status syura. Aku bukan tulang besi, bukan penarik beca. :D.
Anonymous said...
Pimpinan tertinggi mesti tahu dan TG Presiden amat arif tp xboleh bertindak. Spt zaman Rasulullah yg xmmbunuh Abdul bin Ubai bapak munafik walaupun Baginda tau yg dia kafir tp kalau Baginda bunuh Abdullah Ubai, nnt org akan kata "Rasulullah pun bunuh sahabat"..maka nk elak fitnah yg lebih besar..bukan smua ahli PAS faham hal parasit2 ni
-NagamCairo-
Anonymous said...
Tuan blogger, mana nk dpt bukti Bakaq Penarik Beca tu Syiah??
hamba allah said...
kalau kisah ini betulm, dan kalau betul nak selamatkan pas, pergi cerita pasal ni kepada hassan ali, dan kepimpinan, so that dia dan mereka tahu dan akan kembali merangka penyelesaian yang benar kerana tahu yang dia telah dipergunakan.
mendedahkan kepada awam seperti ini hanya menimbulkan keresahan yang tak perlu kepada orang awam dan syak wasangka yang bukan2 kepada orang2 lain lagi,. ntah2, ini satu lagi konspirasi nak jatuhkan salahudin selepas hasan ali?
BerubahlahSekarang said...
Buktinya,
1. aku tengok sendiri.
2. ko tengok blog dia kat tepi tu ada, ko klik "Shiah Imamiyyah", "pencinta rasulullah", "Pencinta Nabi dan Ahlul Bait", "ؓبکة Ų§Ł„Ų­Ų³Ł†ŁŠŁ†" hauzah maya dll.
3. selawat yang dia duk biasa sebut dalam blog dia: "Allahumma solli 'ala Muhammad wa ali Muhammad."
Anonymous said...
RISAUNYA SAYA BAGI PIHAK KAMI DI GRASSROOT NI.PENUH PERSOALAN..AGAK2 KAT USRAH2 CAW. KAT KAMPUNG2 ADA JUGAK KE PARASIT-PARASIT NI.SAYA ORANG KAMPUNG.
SEMOGA ALLAH SELAMATKAN PAS.
Anonymous said...
Ya, betul hamba Allah..

kena cerita konspirasi parasit ni kpd hassan ali..

supaya hassan ali x salah faham & terus dimakan serigala2 kat luar.. (serigala tu umno & ngo2)

hassan ali mesti didedahkan kerja2 parasit ini.. kalau x, beliau terus dipermainkan & dipergunakan parasit2 ini..

Hassan Ali mesti direkrut menjadi "Pejuang PAS Berani Mati" melawan parasit2 dalam PAS walaupun beliau berada di luar PAS..

Sesiapa yang kenal Hassan Ali, jumpa dia & beritahu kat dia supaya serang pula parasit2 dalam PAS... sebelum itu, perkenalkan beliau dahulu siapa parasit2 itu & perancangan sulitnya itu...

Hassan Ali boleh direkrut seperti pejuang berani mati yg sanggup bomkan dirinya sendiri bagi menyelamatkan PAS daripada parasit2..

kerana beliau memiliki keberanian luar biasa...

sekiranya hassan ali berjaya menyerang parasit2 dalam PAS ini & mengganggu gugat mereka, beliau boleh digelar sebagai "Ketua Force Fighter" yang menentang parasit2 PAS secara ektrimis/terang-terangan..

Tuan Blog, pergi beritahu kepada Hassan Ali sekarang !!!!
Anonymous said...
Persoalan yang timbul:

1. Kalu benar Salahuddin Ayub yang bawa usul untuk pecat Hasan Ali, adakah Salahuddin Ayub sebagai Naib Presiden mudah dipengaruhi oleh parasit2 yang didakwa oleh tuan punya blog? Kalu dikatakan dia terpaksa buat demikian kerana nak jaga survival politik, ia tidak bersandarkan fakta dan bukti serta boleh jadi hanyalah persepsi dalam katogeri fitnah untuk memburukkan beliau.

2. Adakah Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Haji Hadi yang banyak ilmunya dan cerdas akalnya boleh bersetuju dengan mudah untuk memecat Hasan Ali apabila dihasut oleh parasit2 dengan kita menafikan kemampuan kedua2 tok guru ini untuk menilai situasi dan mengambil tindakan yang sepatutnya?

Bagi saya Salahuddin dan kedua2 tok guru bersetuju untuk memecat Hasan Ali atas dasar Hasan Ali memang layak untuk dipecat kerana tindak tanduknya yang merugikan PAS. Salahuddin dan kedua2 Tok Guru bukan robot yang boleh diarah ke sana sini, mereka adalah pemimpin yang boleh berfikir untuk menilai dan mengambil tindakan yang terbaik walaupun mungkin dihasut oleh parasit2 dalam kes Hasan Ali ini. Bagi saya, thiqah kepada pimpinan sangat penting dalam hal ini.

Saya tidak menafikan kemungkinan wujudnya parasit, tapi jangan sampai kita menafikan kebijaksanaan pimpinan kita untuk menilai situasi dan seterusnya mengambil tindakan yang wajar. Parasit mungkin menghasut tetapi Tok Guru boleh tolak dan terima kerana dia boleh berfikir baik dan buruk apatah lagi pastinya mengetahui tentang fiqh muazanat.
Anonymous said...
Admin kata TG Nik Ajis dan Hadi Bawang BODOH BIN BANGANG.

BETUL SANGAT-SANGAT TU!!

Memang hebat org admin ini, memang dah ceroboh habis pejabat Agong PAS.

Bos ana berminat nak berkawan dengan anta.
Anonymous said...
Pada perkiraan aku, kedudukan Hassan Ali mungkin boleh disamakan kenyataan di bawah ini:

Syeikh Yusuf Qardhawi, Syeikh Muhd Al-Ghazali, Syeikh Sayyid Sabiq pernah diambil tindakan oleh Ikhwan Muslimin. Namun mereka menunjukkan keikhlasan dan kekal bersama perjuangan Islam hingga penghujung usia. Ketika Muhd Al-Ghazali dipecat, Hasan Hudhaibi mursyidul am Ikhwan Muslimin ketika itu berkata, "Kami memecat beliau bkn sebagai menafikan ilmu dan tawadhu'nya. Tetapi kepentingan menjaga disiplin dalam kerja jamaah adalah diutamakan."

itulah adab berjamaah lebih penting daripada bertindak secara individu.. perjuangan Islam bukan perjuangan individu. Syura itu mendahului & lebih penting berbanding individu..
________________________________________________

maksudnya, hassan ali tidak lah tarafnya sama seperti Syeikh2 yg disebutkan itu..

cuma kes hassan ali dgn kes di atas, mungkin disamakan kerana masalah disiplin kerana bertindak sendirian, tidak berjamaah..

dalam gerakan Islam, pentingkan disiplin ahlinya.. kalau ahli buat masalah disiplin, walaupun apa yg dikatakan betul, tetap salah dari sudut disiplin...

aku rasa, inilah asas TGNA & TGHH buat keputusan seperti itu kepada hassan ali..
BerubahlahSekarang said...
Hamba Allah,

Pendedahan saya ni kepada:
1. Pejuang PAS supaya mereka faham siapa mereka undi dalam muktamar.

2. Penyokong PAS supaya tak lari disebabkan perpecahan ini. Bila mereka baca pendedahan ini mereka akan faham bahawa bukan PAS bergaduh dengan PAS, tetapi bergaduh dengan parasit.

3. Orang awam supaya mereka kembali yakin kepada PAS.

4. UMNO sendiri supaya tidak berani kata PAS bergaduh sesama sendiri dengan kewujudan bukti2 parasit.

Kalau tidak setuju dengna pendedahan beralasankan meresahkan orang awam, itu tak realistik kerana orang awam, orang PAS, pejuang PAs dan semua yang sayangkan PAS sudah sedia resah dengan apa yang berlaku.

Lihat, tamat isu Hasan Ali, Penarik Beca dan Malaysiakini cuba mengheret isu baru, iaitu seolah-olah hanya Presiden yang bertindak memecat Dr. Hassan Ali.

SO, kalau saya tak dedah, confirm orang akan pandang serong kepada TG presiden pulak.
BerubahlahSekarang said...
Anonymous 16:45,

Statement tu setahu aku tak betul. Mana diorang ambil fakta tu?
BerubahlahSekarang said...
16:31 dan 16:43,
Terkesan bukan bermakna tak bijak. Kita lihat sebagai contoh, bila berlaku hadith ifki atau fitnah terhadap Aisyah, fitnah yang dibuat oleh Abdullah bin Ubai, nabi saw juga terkesan sehingga pernah memanggil para sahabat meminta pandangan tentang Aisyah, adakah perlu diceraikan atau tidak? Bezanya ialah, nabi dipandu oleh wahyu, jadi terselamat dan akhirnya terdedah.

Begitu juga dalam isu ni, apabila dua tok guru kita terkesan,itu tidak bermakna dia bodoh macam anynomous sebut. Bezanya denga para sahabat, penasihat (AJK) zaman nabi ialah para sahabat yang teruji iman mereka, manakala penasihat (salahuddin) zaman kita ni dilantik oleh AJK Muktamar yang menilai melalui penampilan harakah yang dikawal oleh parasit.

So, jangan gunakan alasan meng'taqdis'kan tok2 guru untuk menafikan keterlibatan parasit.
Anonymous said...
Tuan Blog, pergi beritahu kepada Hassan Ali sekarang !!!!

beritahu dia ttg parasit ini & tembak parasit2 nih dari luar..
BerubahlahSekarang said...
Tup2 ko pegi tunggu aku kat rumah Hassan ALi....

Haa haa.. haa... lawak antarabangsa betul.

Pendedahan saya ni kepada:
1. Pejuang PAS supaya mereka faham siapa mereka undi dalam muktamar.

2. Penyokong PAS supaya tak lari disebabkan perpecahan ini. Bila mereka baca pendedahan ini mereka akan faham bahawa bukan PAS bergaduh dengan PAS, tetapi bergaduh dengan parasit.

3. Orang awam supaya mereka kembali yakin kepada PAS.

4. UMNO sendiri supaya tidak berani kata PAS bergaduh sesama sendiri dengan kewujudan bukti2 parasit.

So, cadangan aku, hang pergi tolong bagitahu DRHA kata ada blog cerita pasal ni.

Besauu pahala tu...
Anonymous said...
Berubahlah sekarang, betul ke statement Hassan Hudhaibi Ikhwan Muslimin tu x betul ?

yang betul nye ape? ape yg sebenarnye ?

cuba beritahu...
BerubahlahSekarang said...
Hassan Hudhaibi sebut kat mana ye? Maybe saya tak terbaca atau tak terjumpa...
Anonymous said...
Saya nak mohon Admin kaji,adakah patut kita (ahli2 PAS) buat satu solat hajat dan berdoa di 1/3 malam pada Allah dengan menyebut nama sebagaimana peristiwa seorang sahabat dulu dizalimi/dituduh dan akhirnya Allah makbulkan doanya,lebih-lebih lagi ini sebuah jamaah Islam yang nak daulatkan agama Allah,kita sebut satu-satu nama yang telah dipastikan sebagai parasit,1. supaya diaorang bertaubat dan kembali 2. jika mereka masih melakukan kerja2 jahat itu,kita mohon Allah keluarkan mereka dari jemaah ini(PAS) 3. Jika masih terus dgn kerja jahat ,kita serah pada Allah untuk mengadili mereka.
Saya juga tahu ada beberapa parasit berkunjung ke luar negara berjumpa dengan pelajar2 JIM/IKRAM secara diam2,sedangkan dia merupakan pimpinan PAS,dan ada juga yang berbincang untuk jatuhkan Tuan Guru Presiden.
Semoga Allah selamatkan bahtera ini dari lanun2.
BerubahlahSekarang said...
Hassan Hudhaibi sebut kat mana ye? Maybe saya tak terbaca atau tak terjumpa...

Kalau buku melayu, saya reserve dulu, coz maklumat tu confirm bukan 1st hand.
Kulaan Harat said...
This comment has been removed by the author.
BerubahlahSekarang said...
Takpelah, kita lupakan dulu isu Hassan hudhaibi, tapi akhlak yang disebutkan oleh Anynomous tu boleh diterima.
Kulaan Harat said...
Anonymos 16:31 ;

ketika ust nasha dihentam hebat manusia spesis parasit (yg dulunya mangangkat dan mengagungkan beliau utk jatuhkan almarhum ust hassan shukri)keran dituduh nak masuk umno..khalid samad dgn ketua pemuda kawasan shah alam ketika itu (yg lepas tu letak jawatan ikut bini mengaji kat australia) pergi berjumpa TGNA nak yakinkan bahawa hasan ali dgn ust nasha mmg nak masuk umno dengan memperdengarkan rakaman ucapan yg tidak penuh (dan ketua pemuda shah alam ketika itu berkata, dia dah solat istikharah 2 kali utk dedahkan pada tok guru)dan meyakinkan sungguh2 memang hasan ali dan ust nasha nak masuk umno..masa itu setpol tok guru anual bakri haron..yakinkan sungguh2 hingga TGNA pada hari berikutnya keluarkan kenyataan suruh ust nasha keluar dari pas..begitu jugak apabila TGNA yg juga PJ PAS Kelantan membenarkan Ibrahim Ali bertanding dgn guna logo PAS sedangkan kalau ibrahim ali tak bertanding atas tiket pas pun..ikut cula ketika itu..ust ismail noh tetap boleh menang dengan selesa...tidak ingatkah kamu dgn peristiwa itu..?

bukan isu menafikan kebijaksanaan..tetapi isunya TGNAA & TGHH juga tidak mustahil boleh ditipu oleh puak parasit ini sebagaimana abdullah bin ubai memperbodohkan beberpa sahabat rasulullah supaya percaya siti aisyah melakukan maksiat ketika peristiwa fitnah al-ifk..itu zaman rasulullah..para sahabat yg mulia disisi allah dan rasul (kecuali syiah la..ada sahabat yg dia kapirkan) pun dapat diperbodoh sehingga disebut dlm kitab2 sirah..para sahabat pun termakan jugak propaganda spesis parasit ketika itu sehinggalah allah bongkar kerja jahat spesis parasit melalui wahyu berkaitan hukum qazaf..
Anonymous said...
Yang paling saya kesian ]akar umbi aktivis PAS yang berkali ganda lebih ikhlas berbanding mereka yang di atas.

mereka bekerja cukup ikhlas tanpa menampilkan diri. rupa2nya yg duk kt atas parasit.

WAKENABEB
Anonymous said...
Tuan admin, kenapa puak2 parasit ni sgt takut dengan UG? Dan kenapa mereka sgt memusuhi Ustaz Nasha dan DRHA?
Anonymous said...
Sebab UG ikut grand design diorang. Nanti saya akan ceritakan panjang tentang isu ni. Lepas reda isu ni semua, selepas saya dapat selamatkan 'imej' presiden dan PAS daripada parasit berkenaan isu ust nasha dan drha. saya ingat boleh buat siri untuk cerita benda ni.

Ringkasnya, sapa2 yang menyekat mereka, maka orang itu adalah musuh yang mesti dihapuskan. Sebagaimana diorang cuba hancurkan ABIM apabila mereka gagal kuasainya. Orang yang terlibat dengan isu ABIM tu, sebahagiannya sedang terlibat aktif di dalam PAS Pusat. Cuma, tak boleh masuk syura je....
Anonymous said...
buang kalid samad dgn saari
Anonymous said...
kenapa? why ya akhi, why? banyak benor balak yg jatuh atas kepala pas.

Mungkinkah kerana pas bukan sebenar-benarnya gerakan islam tulen? hanya sekadar parti politik yang letak islam sebagai wacana politiknya.

Yang terang lagi nyata, pas bukan hizbullah pimpinan hassan nasrullah. pas agak serupa pks di indonesia dulunya dipimpin adik gus dur hidayat nurwahid.

justru pas mudah diresapi gerombolan parasit melaksanakan agenda tertentu - justru pas mudah dijerut leher gerombolan kroni pemimpin berstatus imam mahdi yang DIALU-ALUKAN kemasukan beramai-ramai mereka sewaktu reformasi dahulu.

lalu orang pas yang rata-ratanya orang biasa (baca simple minded folk) sama ada di kampong atau bandar - meraikan golongan profesional atau bekas-bekas pimpinan umno yang berbondong masuk pas lalu diangkat menjadi pimpinan.

sedar-sedar suatu hari - lebih 90 peratus yang duduk di sekeling Hj Hadi & Mat Sabu di saf kepimpinan pas adalah bagero-bagero ini.

pelik? tak jugak. sebab pas GAGAL. GAGAL berfungsi sebagai gerakan islam sejati tetapi lebih sebagai sekadar parti politik atas dalil harus merebut kuasa.

sirah & sunnah di mana? Tidakkah nabi SAW perlu lebih 10 tahun membina PERIBADI melalui pembentukkan individu muslim yang kental. Bilangan penyokong bukan sasaran. Kuasa bukan sasaran.

apa jadi usrah & tamrin? sekadar lepas batuk di tangga sebab pimpinan "terlalu" sibuk nak urus itu & ini. Mana nak hadir mesyuarat; mana nak ceramah; mana nak cari makan.

usah lihat tempat lain. lihat atas kepala pas sendiri ...

nik aziz ialah mursyidul am (bukan eksekutif) tapi dia juga ketua dewan, pesuruhjaya negeri, ydp kawasan & seorang menteri besar.
hello? najib razak pun tak pegang sebanyak ini punya jawatan. Najib bukan ketua perhubungan umno/bn negeri contohnya. suami rosmah mansor ni tak pegang apa-apa lujnah dalam umno.

dan ini dalam keadaan najib razak menguasai segala jentera, fasiliti, kewangan sebuah kerajaan pusat dan negeri-negeri.

najib gila juge nak menang pilihanraya TAPI umno/bn tak letak 1 orang bertanding lebih satu kerusi. pas/pr kemaruk terutama apabila libatkan pimpinan tertinggi. atas kepentingan siapa bende macam ni? rakyat???

aku sendiri berasa pas kena main buat sekian kalinya. pkr tu fikrahnya umno juge cuma brand lain aje. dap pulak cuma ambil kesempatan.


pas kena muhasabah. baru diuji dgn sikit kuasa dah haru biru. pas tak perlu ingat undi bukan islam terlalu utama sampai lupa jati diri.

wallahu' ahlam.
Anonymous said...
tokoh2 yg berada dalam pemuda PAS Pusat sekarang mesti diangkat utk melawan parasit2 ni..

rasanya, bagi parasit2 ni, pemuda pas pusat ialah musuh mereka..

lihatlah ijtimak2 tarbawi yg dianjurkan pemuda pas, ada ke mereka hadir ? sebab ape mereka x nak hadir? sebab manhaj tarbiyah pas lain ke dgn manhaj mereka ?

tokoh2 pemuda pas perlu diangkat bg membendung parasit2, tetapi mereka dilihat masih muda & kurang licik berpolitik dgn parasit2.

walaubagaimanapun, tokoh2 pemuda pas pusat ini mesti dihighlightkan & ditonjolkan kredibiliti mereka kepada perwakilan2 Pas.

Yang mana perwakilan2 pas inilah yg akan memilih (dgn undi) ajk pas pusat & dewan harian pas pusat.

Jadi maklumat2 parasit2 yg merosakkan pas ini mesti diketahui oleh perwakilan2 & bakal perwakilan2 / ahli2 pas supaya pemilihan mereka tepat. BUKAN memilih parasit.
Anonymous said...
Wow, sangat bernas Anonymous 19:21

Perancangan mesti digerakkan sekarang bagi menghancurkan parasit2 Pas.

strategi parasit mesti dilawan juga dgn strategi kita.

Ayuh !! Hancur Parasit !!

Takbir !
Anonymous said...
Daripada Anonymous 16.31

Maksud 'taqdis' yang saya faham ialah kita membesar2kan seseorang dan semua tindakannya tidak ada kekurangan dan kesalahan. Jadi saya nak tanya tuan punya blog, adakah Tok Guru mengambil keputusan memecat Hasan Ali yang melanggar disiplin parti suatu kesalahan dan kesilapan. Saya tidak mentaqdiskan tok guru kerana saya tidak mempertahankan kesalahan tok guru kerana Tok Guru tidak silap dalam menilai situasi dan mengambil tindakan terhadap Hasan Ali berdasarkan fakta yang ada. Tok guru berijtihad berdasarkan fakta tersebut.

Mungkin tuan blog akan kata kekurangan tok guru kerana terkesan dengan parasit dan saya mempertahankan kekurangan tersebut, oleh itu saya dianggap mentaqdis. Perlu difahami bahawa Tok Guru mengambil tindakan berdasarkan fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti. Kalu sekiranya fakta dan bukti itu datang daripada parasit sekali pun, Tok Guru tak boleh menolak fakta dan bukti tersebut dan ia bukan satu kekurangan apabila Tok Guru menerima fakta tersebut dan mengambil tindakan memecat. Jelasnya, Tok Guru bertindak atas fakta bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti dan perlu diambil tindakan walaupun daripada mana sekali pun fakta tersebut hatta walaupun daripada musuh.

Saya boleh terima kalu dikatakan saya mentaqdiskan tok guru jika saya mempertahankan tok guru kerana tok guru bertindak atas hasutan parasit, bukan atas fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti. Tetapi hakikatnya tok guru bertindak atas fakta dan bukti walaupun mungkin ia datang dariapda parasit dan musuh.

Jadi saya bukan mempertahankan kekurangan dan kesalahan tok guru sehingga dianggap saya mentaqdiskan tok guru.
Kulaan Harat said...
anonymos 19:57 :

kamu tahu sangat ke apa fakta dan buktinya ?
Kulaan Harat said...
anonymos 19:57 :

ke anda memang tahu apa fakta dan bukti yg dibentangkan pada tok guru ? hehehe...
Cinta kebenaran said...
Ada satu lagi fakta yg saya baru dapat. Dr Rani PJ Selangor menyatakan dalam mesyuarat pusat, semua kawasan di Selangor meminta supaya Dr Hasan Ali DIPECAT! Malah Dr Rani dgn berbangga cerita pula perkara ini di luar mesyuarat, tu pasal saya ceritakan ni.

Saya dah counter check dgn beberapa YDP kawasan, mereka menafikan tuntutan ini. Ada yg kata kami memang minta diambil tindakan tapi bukan pecat. Jadi Dr Rani telah menyelewengkan fakta, berdusta dan mislead mesyuarat. Satu kesalahan yg sangat besar tu.

So soalan saya, Dr Rani ni pun Parasit juga ke?
Anonymous said...
hurm..susah sgt.Buat la jemaah baru.Kan semua yang duduk di atas tuh dah tak bagus n parasit.Insyallah TGHA akan ikut anda.

Melainkan anda sangup hipokrit n bermuka2.
Anonymous said...
Daripada Anonymous 16.31

Berhujjah menggunakan peristiwa Hadith Ifki dalam kes Hasan Ali ini pada pandangan saya kurang tepat dan di luar konteks.

Ini adalah kerana kekurangan dan kesilapan yang dilakukan oleh para sahabat adalah kerana mereka mempercayai orang munafiq tanpa fakta dan bukti. Oleh kerana itu mereka dijatuhkan hukuman qazaf atas kesalahan tersebut.

Adapun tok guru, tok guru bertindak atas fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti walau pun mungkin ia datang daripada parasit. Jadi tok guru bertindak atas kebijaksanaan beliau dengan menilai fakta dan bukti, bukan semata-mata hasutan parasit jika betul2 ia berlaku.

Kita mungkin boleh katakan bahawa konteksnya sama jika tok guru bertindak kerana mendengar hasutan parasit tanpa ada fakta dan bukti sbgmn yang dilakukan oleh para sahabat. Tetapi hakikatnya konteksnya berbeza.

Adapun Rasulullah, apabila Rasulullah tanya sahabat baginda, tidak bermakna baginda terkesan dan mempercayai kata2 Abdullah bin Ubai kerana Nabi hanya bertanya pandangan para sahabat dan cuba menyiasat adakah ada fakta atau bukti. Nabi tidak terus menjatuhkan hukuman kepada Aisyah yang menunjukkan bahawa Nabi tidak terus percaya kata2 Abdullah bin Ubai kerana tidak ada fakta dan bukti. Akhirnya Allah membebaskan Aisyah daripada tuduhan tersebut.

Saya yakin Tok Guru tidak akan memecat Hasan Ali semata-mata mendengar hasutan parasit jika tidak ada fakta dan bukti sebagaimana yang dilakukan oleh Rasulullah.
Anonymous said...
Daripada Anonymous 16.31

Kulaan Harat, fakta dan bukti jelas. Semua orang mengetahui Hasan Ali melangar disiplin dan merugikan parti dengan menghentam dan mengkritik PAS tidak menggunakan saluran dalaman walaupun telah dinasihat.
Kulaan Harat said...
cinta kebenaran

Dr Rani memang antara spesis parasit di selangor..dolu2 zaman almarhum ust hasan shukri jadi PJ..dia antara group parasit yg melobi hasan ali jadi PJ untuk jatuhkan almarhum ust hasan shukri..lepas berja ya jatuhkan almarhum..dr rani antara yg dilantik menjadi TPJ ketika hasan ali PJ selangor...
Anonymous said...
Daripada Anonymous 16.31

Saya memahami tuan blog bertujuan baik untuk membersihkan imej Tok Guru tetapi saya bimbang ia 'sokong membawa rebah'.

Ini kerana ia akan memberi gambaran Tok Guru tidak mempunyai kemampuan dan kebijaksanaan untuk menilai dan seterusnya mengambil tindakan, hanya terpengaruh dengan parasit semata-mata.

Bagi saya, tidak ada salahnya tok guru dilihat sendiri yang ingin dan berkeras untuk mengambil tindakan terhadap Hasan Ali kerana semua orang mengetahui bahawa Hasan Ali telah melanggar disiplin parti. Tidak ada sesiapa pun yang akan mempersalahkan tok guru.

Ianya juga dengan sendirinya menjawab dakwaan Tulang Besi dan Penarik Beca sebelum ini apabila Tok Guru dikatakan tidak mahu mengambil tindakan kepada Hasan Ali sebelum ini dengan hanya meminta Hasan Ali memberikan penjelasan kerana Hasan Ali satu kumpulan dgn Tok Guru dalam UG, tidak sebagaimana Khalid Samad. Semua dakwaan ini adalah dusta kerana tok guru bertindak berdasarkan siasah syari'yyah, fakta dan bukti, bukannya kroni.

Kalu kita kata bahawa tok guru bertindak ke atas Hasan Ali semata-mata hasutan parasit, bukan fakta dan bukti, maka dengan sendirinya juga orang boleh kata bahawa Tok guru bertindak ke atas Hasan Ali semata-mata tekanan Azmin Ali dan PKR. Hakikatnya, semuanya bukan kerana itu tetapi kerana fakta kes dan bukti.

Sekali lagi saya katakan, saya tidak menafikan kemungkinan wujud parasit dalam PAS tapi dalam kes Hasan Ali saya kurang bersetuju dengan tuan blog.
Anonymous said...
Sedarkah kita semua bahawa (KP)Tantawi juga menggunakan parasit untuk naik?
alina said...
aduhai, gerun saya baca komen2 disini.

semoga Allah menjaga jemaah PAS. ikhlaskan hati semua wahai pejuang-pejuang agamaNya, barulah Islam dapat berdaulat dibumi Malaysia.

terima kasih kpd tuan blog dan bung yg respond komen saya.
Anonymous said...
Kepada Anonymous 16.31,

ada 2 musuh dlm selimut dlm PAS.

Musuh Pertama:

golongan macam Hasan Ali (kritik terang-terangan PAS, lawan Syura, mendahului pimpinan, ego & sebaginya).. jenis ni ahli PAS mudah kenal sbg musuh & liabiliti dlm PAS sbb dia menzahirkan diri.

Kesalahannya hanyalah kesalahan disiplin. Tetapi kesalahannya, jelas, terang & zahir dinampak.

Musuh Kedua:

golongan yg buat jamaah dlm jamaah, strategi dlm strategi, yg ni merahsiakan kerja jahat mereka.. jenis ni ahli PAS mungkin x kenal & dianggap tiada sbb mereka x menzahirkan diri.

Ada juga ahli Pas menganggap, jenis musuh dlm selimut ini tiada langsung dlm Pas sbb mereka x tau langsung.
________________________________________________

Antara 2 musuh ni, JENIS KEDUA lebih berbahaya sbb jenis pertama org jelas blh kenal & reject..(berlaku pada hassan ali)

tetapi, yg jenis kedua terus bergerak tanpa dikesan & terus menghuru-harakan pas..

mungkin dalam fikiran TGNA & TGHH sebagaimana saya fikirkan seperti berikut:

"Duri dalam daging telah dibuang, tetapi parasit masih berkeliaran".
Kulaan Harat said...
Anonymos 20:51 :

saya nak anda rujuk komen cinta kebenaran 20 : 43
Anonymous said...
Apa pendapat Berubahlah sekarang & Kulaan harat komen Anonymos 21:22
abu aiman said...
Sdr. Moderator dan penjenguk blog, kalau kita pertahankan atau senyapkan perbuatan ahli kita dalam jamaah sedangkan kita tahu, perbuatannya adalah menyalahi syarak, itu tidak betul namanya. Begitu juga, kalau kita tegur sahabat kita hatta pimpinan kita atas hujah yang kuat dan benar, itulah sebenar-benarnya yang dituntut dalam Islam. Sayang sekali, perkara-perkara ini tidak menjadi amalan sang parasit. Sang parasit berdiam diri apabila sekutunya berbuat jahat kerana dia perlukan parasit yang lain untuk terus hidup. Aduhai si parasit. Dan janganlah ada mana-mana parasit yang cuba gunakan nama saya lagi menghantar emel tak menentu untuk mengelirukan orang ramai. Yang sudah-sudah, sudahlah tu wahai parasit. Jauhari masih dapat mengenal yang mana manikam dan yang mana parasit laknatullah! AA
Kulaan Harat said...
Anonymos 21 : 23

setuju...

hasan ali memang patut dikenakan tindakan..tapi tidaklah drastik hingga kena pecat keahlian (seolah2 mmg ada org nk hasan ali dipecat keahlian supaya jawatan exco dan adun digugurkan sebab parasit dlm perhubungan negeri tak sabar nak jadi exco barangkali)..sebab sikap pengundi atas pagar terhadap parti belum tentu positif terhadap tindakan pas pecat keahlian hasan ali..tu tak kira implikasi nya terhadap kedudukan exco lagi..isu istana lagi..ahli pas..dia suka tak suka hasan ali atau suka tak suka tindakan pimpinan..dia tetap akan sokong dan undi pas..masalahnya...yg tak de parti ? atas pagar ? pegawai kerajaan yg tak pro mana2 ...?
BerubahlahSekarang said...
Memang parasit selangor telah berusaha kumpulkan sokongan kawasan untuk dihantar ke pusat. Itulah yang diorang standby utuk plan B masa mesyuarat pusat baru ni. PADA HAL, SOKONGAN KAWASAN TU PALSU JE.
Anonymous said...
Sdr. moderator dan penjenguk blog ini. Ishhhh.....tak habis-habis ganyang YB Dr Hasan Ali (HA). Yang YB Saari Sungip alias Abu 'Urwah bekas Presiden JIM, bekas calon PKR, bekas pimpinan IRC UK/Australia, bekas salah seorang pimpinan IRC yang disebut namanya dalam kertas kerja "Usul Masuk UMNO" bertarikh Mac 1990 dan macam-macam bekas lagi, lebih dulu jumped the gun dan keluar "fatwa" HA tak boleh bertanding sebab nama tak dicalonkan tu, apa pasal. "Tak senonoh" kata orang Kelantan, sama macam TGNA kata. Ishhhhhh.....memang tak senonoh. Ni yang buat Angry Bird, angry ni...... AB
hussin said...
boleh cerita pasal ug tak, nampak penulis tahu banyak cerita.

kenapa isu ug berlaku sekejap tutup sekajap buka sehingga tak boleh ditutup?

betulkah melayu akan hilang kuasa seperti yang dibimbangi haron din?

siapa yang kata kalimah "Allah' tidak boleh digunakan oleh non-muslim menongkah arus keputusan pas?

konsep kepimpinan ulama, tolong jelaskan. apakah presiden dan timbalan presiden mesti ulama?

bertemu dalam gelap dengan umno tak mengaku. alih2 paklah yang akui dah TIGA kali bertemu. di mana kredibiliti kepimpinan?

saya akui nasharudin mat isa bukan nak bawa pas masuk umno. dia ingat orang pas semuanya bodoh ke?

bukankah tawaran jawatan menteri (pintas ke putrajaya) membuat ada kepimpinan yang begitu teruja?

apakah mereka tidak peka dengan pengorbanan ahli2 pas, sudah di atas mahu parti mahu jadi milik sendiri?

wallahu'alam.

ps.
hope you got balls to reply.
Anonymous said...
aku setuju dgn Anonymos 21:22,

2 jenis musuh dalam selimut.. yg sembunyi lebih berbahaya berbanding yg zahir...

tetapi kesalahan musuh yang zahir(hassan ali), hanya kesalahan disiplin.. tak kan sampai kena pecat..

sepatutnya gantung la keahlian dia 1 tahun ke.. & lepaskan semua jawatan parti & exco dalam 1 tahun... lepas tu, hassan ali tu senyap la.. ini tidak, kena pecat terus...

sepatutnya yang kena pecat terus tu musuh yang sembunyi tu, parasit2 dlm PAS..

tapi, nak buat macamane kan... itulah keputusan mesyuarat dah pecat hassan ali..

terpaksa la menerimanya...
Anonymous said...
Daripada anonymous 16:13

Kepada Kulaan Harat, dalam akhlak berjamaah dan rukun baiah dinyatakan secara jelas bahawa thiqah (memberi kepercayaan) kepada pimpinan adalah sangat perlu untuk memastikan kejayaan jamaah.

Saya dah terangkan sebelum ini bahawa tindakan Tok Guru adalah atas fakta kes dan bukti.

Jika anda merasakan tindakan memecat Hasan Ali drastik dan tidak patut, orang lain pula boleh berpandangan sebaliknya. Jika anda merasakan bahawa ia akan merugikan PAS, orang lain pula boleh berpandangan sebaliknya iaitu ia juga menguntungkan PAS kerana jika Hasan Ali terus mengkritik PAS dan PR, orang atas pagar akan menjadi keliru macamana seorang pimpinan boleh kritik partinya sendiri.

Jadi jika masing2 ada pandangan, pandangan siapa yang hendak dipakai. Oleh kerana itu kita kena beri kepercayaan kepada Tok Guru dan pimpinan untuk mengambil keputusan, selebihnya tawakkal kepada Allah. Tidak ada gunanya kita lantik dia jadi presiden kalu kita tidak berikan kepercayaan. Elok sekiranya kalu Kulaan Harat minta dicalonkan sebagai presiden dalam muktamar akan datang jika hilang kepercayaan kepada tok guru dalam bertindak.
BerubahlahSekarang said...
Hussin, Iallah, saya akan ceritakan detail bila keadaan tenang sikit...

sekarang tengah bertarung nak pertahankan presiden dan nak kena clearkan beberapa perkara.
Kulaan Harat said...
tu dia..mai dah pencacai parasit 'cikgu hussein'...
BerubahlahSekarang said...
Kepada semua sahabat sekelian, bagi saya tak perlu bangkit dah patut atau tidak DRHA kena pecat. Perbincangan itu dah jadi beban.

Baik kita move kepada bagaimana nak hancurkan parasit ni.

Pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah...

setuju?
Anonymous said...
Adakah situasi TGHH sekarang sama seperti situasi TGNA dulu ?

TGNA dulu dinasihati parasit dlm x sedar, tetapi disedari oleh anak beliau sendiri, Nik Abduh.

Nik Abduh menyifatkan parasit di belakang ayahnya sebagai "Kerja-kerja bodoh dalam PAS". Bahkan Nik Abduh mendedahkan kerja bodoh parasit ini secara terbuka dalam blognya dahulu.

Ketika itu TGNA x menyedari parasit di belakangnya, tetapi anaknya berjaya menyelamatkannya...

Akhirnya, parasit di belakang TGNA dihapuskan.

rujuk komen nik abduh ttg parasit yg mengawal TGNA dulu:http://nikabduh.wordpress.com/2009/04/24/kerja-kerja-bodoh-dalam-pas/

Adakah sekarang situasi TGHH sama seperti situasi TGNA ??

dulu, org boleh percaya parasit belakang TGNA sebab anaknya sendiri yg mendedahkannya..

sekarang bagaimana pula org yg dibelakang TGHH ?? ataupun strategi modus operandi parasit ini kpd TGHH berbeza dgn TGNA dulu ??
Kulaan Harat said...
Anonymos 16 : 13

saya tak sebut pulak dlm komen2 saya bahawa isu nya ialah hilang kepercayaan terhadap TGHH & TGNA..

apakah ketika keputusan dibuat, implikasi politik seperti yg saya sebut itu diambil kira? ini bukan masalah nak pakai pendapat sapa kuat..cuba baca semula posting di atas..apa berlaku disebalik keputusan dibuat..tu tak termasuk yg beri maklumat bila pas selangor putuskan keputusan lain..tapi PJ selangor tambah tokok keputusan yg dibuat oleh pas selangor...yg tidak boleh nak dipercayai sgt bukan TGHH atau TGNA..tapi pembawa 'fakta & bukti' tu yg org nak tau sgt...

cuba pergi ka kawasan2 majoriti melayu, sabak bernam ke, kuala selangor ke,..pegi ke masjid2 dan surau2..jumpa org kg yg jenih atas pagar ni..kebanyakannya percaya dan positif trhadap hasan ali...kita jgn syok sendiri dgn hanya berjumpa org kita shj..sebab pilihnrya dekat sgt dah...tidak kah diambil kira di pihak mana yg positif dan di pihak mana yg negatif..di pihak undi penentu atas pagar ke atau di pihak pendokong parti2..haha...

dan saya amat setuju dengan anonymos 22 : 08...kita bukan nak bebaskan hasan ali dgn cara mcm tu yg kemudiannya dia terus bukak mulut ckp bende yg lebih teruk..dan memang spesis parasit ni nak hasan ali bertindak macam tu..biar pecat keahlian dia..provoke dia lagi..biar dia bercakap yg bukan2..biar sampai dia join umno ke paerkasa ke...

sebab apa ?

supaya puak parasit ni dapat canang pulak pada ahli2 di bawah...dengan berkata " tu laa..dulu kami dah cakap tapi hangpa tak mau percaya"...!!!!

hahaha..apa untungnya..untungnya..boleh jadi modal untuk dijaja ke cwgn2 dan kawasan-kawasan..supaya perwakilan muktamar 2013..spesis parasit diberi kepercayaan hasil dari konspirasi provokasi hasan ali yg berlaku sekarang ini..haha...

tak payah nak berselindung la disebalik isu 'tak percaya tok guru' itu wayang anda semua saja..tapi nak sampaikan propaganda supaya ahli yakin dakwaan anda memang betul..disokong pulak dgn kredibiliti 2 org tok guru..haha...
Anonymous said...
Sdr BS dan penjenguk blog.....Angry Bird "Setuju sepenuhnya!". Inilah tali barut parasit yang (1) tidak siarkan interview yang diberikan oleh Tim Mursyidul 'Am sendiri tak lama dulu kerana DrHDin dikatakan group "UG" dan group "Kerajaang Perpaduang"; (2)hanya memuatkan statement kalangan yang dipergunakan oleh parasit spt. YB Mahfuz, YB Dr. Hatta, YB Husam, abang Mat Sabu (yang kini sudah mula rasa dihisap oleh parasit-parasit dan pimpinan AJK Pusat lainnya; (3) memutarbelitkan isi cerita Majlis Mahabbah di Kelantan, yang apabila dihentam oleh blogs, ditukar cerita dalam harakah Daily. Inilah "tangan-tangan ghaib" yang kita masih boleh nampak jelas tangan jahat mereka. Dan Allah SWT telah berfirman (maksudnya).... "mereka hendak menipu Allah dan orang-orang beriman, padahal mereka menipu diri sendiri sedang mereka tidak menyedarinya" Inilah penjelasan yang Allah SWT telah rakamkan awal-awal lagi dalam surah al-Baqarah untuk panduan kepada mereka yang beriman. Ayuh, hapuskan parasit bernama Rasyidi dan Zul Sulong drp Harakah, akhbar rasmi PAS daripada terus menipu orang-orang yang beriman kerana "dalam hati mereka ada penyakit, maka Allah akan tambahkan penyakit itu...." Masya Allah. AB
Kulaan Harat said...
tuan admin ;

Kepada semua sahabat sekelian, bagi saya tak perlu bangkit dah patut atau tidak DRHA kena pecat. Perbincangan itu dah jadi beban.

Baik kita move kepada bagaimana nak hancurkan parasit ni.

Pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah...

setuju?

------------------------------------------------

SETUJU !
Anonymous said...
Berubahlah sekarang, x perlu tanya la setuju ke x pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah tu.. dah memang majoriti setuju kat poll survey tu, dah hampir 100/100 pun..
Anonymous said...
tuan admin, post la maklumat2 baru tentang parasit2 nih...

dah panas giler kat ruangan komen ni.. dedahkan secepat mungkin sebelum PRU13 & hukum mereka dalam muktamar PAS akan datang...
Anonymous said...
Sdr. Hussin. Angry Bird has got brains and guts to reply....
Sila tengok Minit Mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS yang bersidang pada 24 April 2008, apakah keputusannya? Bukankah Majlis Syura sebulat suara bersetuju meminta Presiden, Timbalan Presiden dan SU Agong ketika itu, atas sebab mempertahankan Islamis, pergi berjumpa dan berbincang dengan pimpinan kerajaan memerintah......pergi cari dan baca Minit itu. Sayangnya dalam Majlis Syura pada 24 April 2008 itu, YAB Dato' TGNA tidak hadir tetapi sesalinan Minit ada diberikan kepada beliau. Maka Dato' TG Presiden, Timbalan dan Dato' SUA ada berbincang dengan pimpinan UMNO ATAS KEPUTUSAN MAJLIS SYURA! Wahai anggota Majlis Syura yang hadir pada 24 April 2008, antum semua menjadi saksi di hadapan Allah SWT bahawa keputusan Syuralah yang mengizinkan beberapa pimpinan tertinggi PAS menemui dan berbincang dengan pimpinan UMNO ketika itu. Angry Bird terpaksa nyatakan yang benar walaupun ia adalah Minit Majlis Syura yang menjadi dokumen dalaman PAS demi mengelakkan fitnah berlanjutan.

You want more Hussin, it will come soon....Very soon indeed. angry bird.
Anonymous said...
Daripada Anonymous 16:31

Kulaan Harat, anda jangan lupa bahawa anda telah menulis "hasan ali memang patut dikenakan tindakan..tapi tidaklah drastik hingga kena pecat keahlian."

Kenyataan ini secara jelas tidak bersetuju tindakan memecat Hasan Ali yang dilihat drastik.

Apabila tak setuju kepada tindakan pecat, bermakna tak bersetuju dengan orang yang memecat (tok guru) dgn membawa erti mempertikai dan tidak beri kepercayaan kepada dia yang telah membuat keputusan.

Apa pun, jika anda menafikan anda bukan bermaksud tidak memberi kepercayaan, alhamdulillah ... saya berlapang dada dengan anda.
Anonymous said...
Saya mula2 baca setuju blog ini dengan mendedahkan perancangan jahat parasit bersama-sama dgn bukti yang dikemukakan.

Tapi saya dah mula bimbang kerana semua orang dah dituduh parasit atau tunggangan parasit seperti Salahuddin Ayub dan Dr Rani semata-mata kerana tidak bersetuju dan tidak selari dengan pandangan tuan blog.

PAS meraikan perbezaan pandangan dan mungkin ada kekurangan di kalangan pimpinan tetapi tidak bermakna mereka parasit atau tunggangan parasit.

Saya tidak nafikan kemungkinan ada parasit dalam PAS tapi apa indikator yang diguna untuk menentukan seseorang itu parasit atau tidak.

Bimbang takut kerana kesilapan dan kekurangan diri sebagai manusia dalam bertindak, kita terus anggap dia sebagai parasit dan mesti dinyahkan daripada PAS.

Sama-samalah kita berdoa agar kita tidak tersilap dalam menentukan seseorang itu parasit atau tidak kerana kita akan bertanggungjawab di hadapan Allah.
Anonymous said...
Sdr. moderator. Point yang Angry Bird bawa di atas mengenai keputusan Majlis Syura Ulamak PAS bertarikh 24 April 2008 adalah benar dan tidak dapat dinafikan oleh sesiapaoun, hatta oleh Dato' TG Mursyidul 'Am sendiri mahuoun Dato TG Presiden. Janganlah ada mana-mana pihak terutama bloggers upahan murahan seperti Tulang Besi (yang nampaknya dah sonyap kena tembak dua hari lepas....) ataupun Penarik Beca (Si Syi'ah yang pernah tinggal bersama dengan sdr. Ridhuan O, Kamal K, TO, MMM di Kg Baru suatu ketika dulu.....sekadar intro dulu (PBeca kenal semua nama tu, takkanlah hang tak ingat bro!....) yang nak menafikan kebenaran. Believe me, we have got more than you guys can imagine. If need be, we will expose EVERYTHING in the cyber space. And just for you, Dzul Toxic, time is ticking.........Tulah, jangan bagi Angry Bird marah......parah nanti.....Setakat tu dulu. AB

No comments:

Post a Comment